A fogantatástól...
.

2011. július 23., szombat

28+1 Az elmúlt napok eseményei (27. hét)

TEGNAPPAL BELÉPTEM A III. TRIMESZTERBE, HURRÁ! Vannak oldalak, amik a 27. héttől számolják a III. harmadot, nekem jó a 28. héttől is. Ha most születne meg babó, akkor 90% esély az életben maradásra. Persze most még nem születik, még vár 10 hetet :)

Kedd - Körzeti
Mivel szerdán belgyógyász, ezért kedd délután beugrottam körzetihez laborleletért. Előtte telefonáltam, hogy kisgyerekekkel megyek, tehát csak felnyalom a papírt és gó.
Csak nem állta meg és:
-         megmérte a vérnyomásom (100/55; pulzus 70),
-         megnézte a lábaimon, hogy vizesedek-e (4x… ??? – továbbra sem, és még a jeggyűrű is szemlátomást az ujjamon volt!),
-         pisilnem kellett egy pohárba és csíkot mártogatott bele, majd közölte, hogy ennek az eredménye nem pontos, de jobb, mint a semmi.

A toxémia csak nem akart összejönni.

Ilyet szól, hogy magasabb lett a koleszterinem (mily meglepő, hisz terhes vagyok), mivel terhes vagyok, nem mer rá adni semmilyen tablettát (??? – hogy jut ilyen eszébe, hogy tablettát adjon pont erre! Amire meg kellene… ???)

A laborom eredményében volt aceton a vizeletben – nem egy óriási mennyiség (cukor nem! fehérje sem!) -, ezért közölte, hogy most azonnal menjek be a kórház ügyeletére – ezt le is telefonálta ott nyomban -, mert nem érdemes 2napig várni, míg megyek nőgyógyászomhoz a papírokkal, hogy kivizsgálják, mire az az aceton. Kérdeztem, hogy miért nem várhatok? Óráim vannak hátra? De csak mondta-monda, hogy SÜRGŐŐŐŐSEN!

Sikerült jól rámhoznia a frászt MEGINT. Anyunál kiraktuk a srácokat és beültünk a Női várójába. Persze rögtön elkaptam egy szülésznőt (csak Szülészeten van ügyelet), ahol mondták, hogy szólnak Sz-dr-nak, várjunk. Másfél óra múlva (valószínűleg több kisbaba megszületése után – front volt, tele volt a szülészet -, és jókat cseveregve leendő apukákkal, újra szóltam valaki másnak. A doktornő volt kedves megnézni a leleteimet és közölte az eredményt:
Mivel a vizeletben nincs cukor, ezért IGYON TÖBBET; majd egy hét múlva legyen MEGISMÉTELVE a vizeletlabor.

Ezen eredmény előtti másfél órában telefonálgattam és ezt az eredményt: megmondta anyukám telefonon (akinek gőze sincs az orvosláshoz); elmondta a gyerekeim orvosa; B-dokimat is felhívtam, aki meg nem értette, hogy mit is keresünk a nőin, hiába magyaráztam.

Megőrjít a körzeti! Váltani fogok!!!

Szerda – Endokrinológus
Nagyon jó fej volt, bírom is. Fiammal mentem, mert nem tudtam másra bízni a megőrzését, de totál tolerálta, hogy néha a gyerek belecsevegett. Vittem neki az összes papírom, leletem.

Tehát scannelés híján a lényeg:

Vélemény

Leletei alapján nem áll fenn terhesség cukorbetegség, de a vércukor terhelés emelkedő tendenciája alapján (a kórelőzmény, az ismert inzulin rezisztencia ismeretében) kemény diéta bevezetése nem nélkülözhető. Metformin kezelése jelen ismereteink szerint semmilyen kockázattal nem jár, így folytatása nem ellenezhető, bár tény, hogy rutinszerűen csak a 14. hétig szoktuk javasolni. A Metformin-kezelés a gesztációs diabetes várható megjelenését kitolhatja, így klinikai haszonnal jár. Ennek ellenére a jelenlegi gyógyszeres kezelés mellett sem nélkülözhető korrekt diéta, mely igen szigorú kell legyen!



Javaslat

A javasolt étrend:

Reggeli: 30 gramm lassú szénhidrát

Tízórai: 15 gramm lassú-, 10 gramm gyors széénhidrát,

Ebéd: 50gramm- , 3/4-e lassú szénhidrát,

Uzsonna: 25 gramm gyors szénhidrát,

Vacsora: 40 gramm lassú szénhidrát.



Gyógyszeresen:

Folyamatos, napi 2x500mg Meforal szedése javasolt.



Kontroll:

2hetente mért vércukor értékekkel (reggeli előtt és reggeli után 60 perccel), illetve 4hét múlva laboros vércukor meghatározással: 0-60’ vércukor reggeli előtt és után.

EZT A VIZSGÁLATI LELETET, SZAKVÉLEMÉNYT KELL MAJD A KÖRZETIMNEK ADNOM.

Elmondta a doktor, hogy aceton – amennyiben cukor nincs a vizeletben – akkor szokott előfordulni, mikor éhezik a szervezet, ezért inzulinpótlásnak állítja elő a testem. Ezért is írta az étrendi tanácsot. Továbbá elmondta, hogy vérzsírokat nem szoktak kérni terhesség alatt, mivel azok általában el lesznek szállva, semmi sem derül ki belőle. Majd szülés után lesz értelme.

Kérdeztem, hogy lehet, hogy én a vércukormérőmmel 5.1-et mértem - sztkba már vittem - a labor előtt közvetlen (egy perccel) éhgyomorral, a laboreredményem mégis 4.71 lett? Mondta, hogy a kapilláris vér, ami az ujjbegyben van, általában magasabb cukorértékkel bír, mint a vénás. Minket a vénás érdekel, ezért is kell 2hetente csekkolni -remélem, hogy jól írtam.

Kiadta, hogy minden nap éhgyomorra és reggeli után 1órával mérjek vércukrot, vezessem naplóban, és 2hetente küldjem el neki! 4hetente meg laboros ellenőrzés eredményét várja. Mondta, hogy amennyiben az egy órás értékem 7.0 fölé megy, azonnal hívjam őt, gongassam a vészharangot. Minden héten, szúrópróba-szerűen néha vacsora előtt és utána egy órával is mérjek cukrot, ugyanis a reggeli és a vacsi a rizikósabb tényező.

Bízik abban, hogy a kemény diétával, mozgással és gyógyszerrel nem lesz szükség semmilyen más kezelésre, nem alakul ki a terhességi cukorbetegség – ÁMEN!

Annó írtam, hogy endokihoz nincs időpont…na, a levelem kapcsán - mit említettem a blogban, hogy megírtam és három napon belül válaszolnak – felhívtak a rendelőből. Elmondták, hogy ők nem is tudták, hogy terhes vagyok, kismamáknak van hamarabb is időpont, úgyhogy így lett egy hét múlvára a személyes tali. Nem tudták… Mikor az egyik 12. heti uh-omon voltam náluk, akkor ott és rögtön és személyesen kértem időpontot belgyógyászomhoz a terhességemre való tekintettel kértem 2héten belülre – ezt így szó szerint -, mire kiröhögtek… ezt nem lehet kimagyarázniuk! De akárhogyis, most örültem, hogy végre belgyógyászom is megerősített abban, amit olvastam és egyéb hozzáértő személyektől hallottam a Meforal kapcsán.

Csütörtök – Nőgyógyász, Védőnő
Pöccre pontosan odaértem és 2perc múlva már mehettem is be a dokihoz. Nagyon kedves volt, rögtön azzal kezdte, hogy hallotta beszéltem a Nőin Xy-nal, sőt, azt is elmondta, hogy mit beszéltünk. Tökre jól esett, hogy így képben van, és utánam érdeklődött, ezek szerint érdekli hogylétem.
Megnézte a leleteim, üzente körzetinek, hogy koleszterint ilyenkor nem mérünk.
Egyébként zárt vagyok! Teljesen elégedett velem a szülészem, én meg nagyon örülök, hogy a lépcsőzés nem tett be nekem, meg a gyerekek napi szinten való kergetése.
Továbbra is elég lesz 4hetente elég mennem hozzá.

Védőnőhöz is beugrottam a heti rengeteg leletemmel. Le is mért rögtön a mérlegén, amin májusban, mivel a mienket sikeresen eláztattam, mikor fürödtem – azóta nem működik -, tehát fél kilót fogytam! Ráadásul pufidzsekiben, jól beöltözve nyomtam most a mérleget a hideg miatt :) Baromira örült, vele együtt én is. Röhögtünk azon, hogy azért van miből még leadni… hát igen-igen, de ha így haladok, nagyon jól fogok kijönni szülés után!

Örült minden leletemnek, meglepődött, hogy „koleszterin?” Én már nem is szóltam semmit. Kaptam ajcsiba tőle két előkét a picinek (Hipp, Kecskeméti), meg két könyvet, amik még a terhesség első trimeszterében nem jelentek meg, és ingyé kapják anyukák (Babamasszázs, meg asszem, Az újszülött első éve). Nagyon örültem, szeretem és gyűjtöm is a babának való dolgokat, a könyveket még ki is szoktam olvasni, feltéve, ha nem lexikonnyi vastagok, arra mostanában nincs időm.

Mivel a háziorvos nem adta a Wasserman leletem, ezért védőnőm lekérte, természetesen NEGATÍV.

Péntek – Bőrgyógyászat, Fogorvos
Azt hittem, hogy kullancs mászott belém, ezért elmentem a bőrgyógyászatra. Senki nem volt előttem, mégis fél órát sikerült várnom a nemtommire. De a lényeg, hogy nincs kullancs, megszaporodtak az anyajegyeim… behalok! Ha már ott voltam, akkor levetettem pár fibrómát, amik megjelentek. Mikor megszületik a pici, úgysem lesz rá szemernyi időm sem, meg nemá’ a bőr- és nemibeteggondozóban üljek a csecsemővel. Ráadásul rohadtul zavart, mert a dekoltázsom környékén történt mindezen tragikus esemény, én meg imádom a topokat.

Fogorvosnál ketten voltak előttem, még ketten megjelentek soron kívül, úgyhogy egyszercsak bejutottam. Minden rendben, TÖKÉLETES FOGAZAT! Faca!


Szerintem még egyik kiskönyvem sem lett ennyire teletöltve mindenféle vizsgálati eredménnyel!


Hát, ezek voltak az elmúlt napok eseményei, megint nem unatkoztam!

Mivel jövőhéten már a lányom is itthon lesz, feltehetőleg az unalom továbbra is el fog kerülni.

2 megjegyzés: