A fogantatástól...
.

2013. szeptember 30., hétfő

Magzati méretek, Ultrahang fotók, leletek - 2 nagyobbik gyerkőcöm

Ha már Babablog, akkor felteszem az előző két gyerekeim leleteit. Mindkettő császárral született; az elsőnél még nem volt biztos, de az lett, a második - és a harmadik - már programozott volt.

ELSŐSZÜLÖTT - FIÚ

5. hét

Terhességi teszt:
MRI-re volt időpontom, sok-sok hónapot várva eljött az idő. A váróban kezembe nyomták a formanyomtatványt, ahol alul a kérdések közt szerepelt "terhes-e". Mivel biztos válaszom nem volt, úgy tanácsolták, hogy menjek haza, csináljak egy tesztet, és szóljak nekik vissza, ha negatív, adnak hamarabbra egy másik lehetőséget a vizsgálatra. Hazafele teszt, otthon POZITÍV! Nem hittem a szememnek. 2. hónapja próbálkoztunk, igazából egyik orvosom sem kecsegtetett a természetes úton való teherbeesésre a nagyon hátranyúló méhnyak miatt. A férjemnek meg a gyermekkori hasi műtétjei (vese) miatt elvileg nagyon valószínűtlen volt, hogy sikerül teherbe ejtenie. Szóval vettem még 2 tesztet, mindegyik pozitív. Majd kiugrottam a bőrömből.

Már onnantól kezdve nevén szólítottam, tudtam, hogy Ő Fiú! Biztos voltam benne, hogy nagyon okos lesz és nagyon szép! Egyébként valóban tiszta anyja, tehát okos és szép :)

Elmentem a nőgyógyászomhoz, aki - mint a rendelőben kiderült - elhunyt. Munkatársnőm ajánlott dokit, ő készítette ezt az ultrahangképet.A doki öreg volt, morcos volt, de egy karakán öregúr. A 12. hétig tudott vállalni a kora miatt.

7. hét



Abban az időben nem kaptam méricskélős leletet, ez van. Ő magának mindent lemért, rendben találta, de mint látható, nem kötötte az orromra az adatokat. Mivel akkoriban semmiféle rémhíreket és szörnyű terhességi- és szüléstörténeteket nem olvastam, EZ VOLT A LEGNYUGISABB TERHESSÉGEM! Nem érdekeltek a méretek, hittem a dokinak, hogy ő úgy látja, minden okés. Persze a későbbi terhességeim során bújtam a netet és hasonlítgattam, akkor már rengeteg rémsztorit ismertem, ezért már csak az nyugtatott meg, ha belőttem a gyerek méreteit az "ideális tartományba".

8. hét



12. hét

Ez az első és utolsó uh, amin a férjem is ott volt. Ezt már egy újabb doki csinálta, aki 3órát váratott minket a kórházban, az összes magánkismamája előttünk ment be - persze mind utánunk érkezett -, majd elrohant egy szüléshez stb. A vizsgálat kb. 2-3 perces volt, leletet itt sem kaptunk, mondván "elfogyott a nyomtatóból a papír". Tehát szerintem a férjemnek ez tette be a kaput. Ehhez az orvoshoz persze soha többet nem mentem, elkezdődött a nagy "KERESSÜNK ORVOST"- project.

15. hét

 

AFP (16+4)
 

18. hét
 

 

 
 
23. hét
 

 

 

26. hét (Praxis)
 








 
 




Győrffy Mátyás jó fej volt. Az első alkalommal a gyerekből semmit sem láttam, így visszarendelt pár nap múlvára teljesen ingyé. A fiam elbujdokolt még akkor is a kezei-lábai mögé, de néhány értékelhető fotó azért már született.

 27. hét


34. hét

36. hét

37. hét

40. hét (Szülés - Császármetszéssel)
 
   

Az utolsó dokihoz a 30. hét környékén keveredtem el, nála is szültem. A fórumon több lány is nála volt és ódákat zengtek. Mint később megtudtam, csak egyszerűen nem akarták bevallani, milyen gondatlan sok helyzetben a doki, ne nézze őket senki hülyének, hogy mégis nála maradnak a sok hiányossága miatt. Én hittem nekik, az ajánlásukra megfogadtam őt eléggé a trimeszter végén, meg is jártam.

A szülésem utáni a tanulságot megjegyeztem:
  • Olyan orvost válassz, akinek fix munkahelye egy (adott kórház, ahol szülni akarsz) kórház, és max. egy napot magánrendel, a többin ott dolgozik!
  • Nincs szerződése több kórházzal szüléslevezetésre! Ugyanis akkor nem biztos, hogy pont hozzád fog elindulni, ha eljön az idő.
  • Nyitott a császármetszésre, és nem "mindenáron" (az életetek-egészségetek árán is) a hüvelyi szülést erőlteti. (Ez egy beszélgetés alkalmával kiderül.)
  • Akinek megkapod a mobilszámát, és bármikor keresheted! (Tehát nem nővér a kórházból majd odaszól, ha te odaszólsz bla-bla...)
  • Ha a szülés előtt-alatt bármiféle veszélyben érzed magad v. a gyerekedet, AKKOR BESZÉLJ, KÉRDEZZ! Ha nem hallgatnak meg, akkor KIABÁLJ! Inkább legyél egy hisztis p...., minthogy bármi visszafordíthatatlan történjen veled v. a gyerekeddel (akire 9hónapig hímestojásként vigyáztál)! Különben is, 5nap múlva már nem leszel ott :)
  • Legyen melletted valaki a családból v. fogadj szülésznőt - utóbbi hüvelyi szülésnél aranyat ér, ahogy hallom.

3 hetes kórházi benttartózkodásom alatt engem majdnem "kipakoltak" olcsóért, de a férjem elég meggyőző volt, és drága gyógyszeres kezeléssel, még 2 műtéttel megmaradt a méhem. Ha nem erőltette volna az ügyeletes (enyém magánrendelt) a hüvelyit, hanem a leletek alapján azonnal császár lett volna, nem lett volna gond, sem velem, sem a gyerekkel. A gyerek oxigénhiányos állapotba került, szerencsére csak enyhén. A szülésindító többszöri brutális kézzel tágítás miatt dőlt belőlem a vér. Na, ott kezdtem el ordítani az orvossal és közöltem, hogy többet hozzám nem érhet, már csak császározhat. Na, ezután toltak műtőbe, és tulajdonképpen ezért maradt ép a gyerekem agya, meg ezért is maradt életben, velem együtt. Szóval itt életek forognak kockán.

Később a kórházi statisztikát vezető orvos mondta, hogy azért nem császároztak meg azonnal, hogy jöttek a jelek, a gyerekkel baj van, oxitocynra rosszul reagálunk (próba nem volt), hanem erőltették a sima szülést, mert már majdnem kimerítette a kórház az éves császáros keretet, miközben épp még csak félévnél tartottak. Szóval azért legyen zombi a gyerekem, hogy ne kerüljön sokba PILLANATNYILAG. Az, hogy életeket tesznek tönkre, családokét, a gyerek lehetőséget sem kap a teljes életre, az senkit nem érdekel. Te elmész a kórházból a tönkrement kis élettel, ők még nyugodtan fognak aludni.  Ez elég nagy trauma volt nekem, a családomnak, a gyerekemnek, ezért is tartott majd 2évig, mire újra babát mertünk vállalni. Természetesen ebbe a kórházba a büdös életbe nem mentem vissza többet, és még látogatóba SEM fogok!

Kisfiam egyébként egy nagyon okos, dörzsölt kissrác. Roppant jó agya van!


MÁSODSZÜLÖTT - LÁNY

Tulajdonképpen azonnal terhes lettem a lányommal, ahogy eldöntöttük, hogy 2-3 hónap múlva terhes lehetnék :) Kicsit elszámoltam magam, és jött ő, a földreszállt angyal! Minden túlzás nélkül. Ez a gyerekem maga a kedvesség és kellem.

Már az eksön után pár nappal tudtam, hogy terhes vagyok. Megérzés. Még meg sem jött, már volt vagy 7 pozitív terhességi tesztem és ellátogattam a legközelebb lévő nőgyógyászati magánrendelőbe.

"Ollókezű Edward-hoz". Brutál volt, ahogy vizsgált!

Mint később kiderült, szüléseket nem vezethet le, pár embert már eltett láb alól hivatali ideje alatt, úgyhogy csak addig terveztem hozzá járni, míg meg nem találom a SZÜLÉSZORVOSOMAT, AZ IGAZIT. Tudtam, hogy sok időt fog igénybe venni, nem is ringattam magam hiú ábrándokba.

Mint írtam, mind a 7 tesztem pozitív lett, elmentem a rendelésére. Ő nem látott uh-n semmit. Elküldött a wc-re, hogy pisiljek egy pohárba, belemártogatott - állítása szerint - szuperhiperérzékenységű kórházi terhességi tesztet és ha hiszitek, ha nem  (saját szememmel láttam), csont negatív lett.

Visszarendelt 3héttel későbbre. Ja, előtte kiröhögött, hogy még csak most várom a mesit, de már nála vagyok "terhesgondozáson". Röhögj csak :)! Kivártam a 3 hetet, gyerek szépen látszott, hallottam a szívverését is, szép méretek, kaptam dvd-t, fotót nem. DVD nincs meg, úgyhogy a köv. 9. heti dvd-ről nyomtam be alább fotót.

Egyébként a 4-7. hétig elnyomtam még vagy 20 tesztet, úgy megingatott a doki, annak ellenére, hogy éreztem a terhesség meglétét, elbizonytalanodtam.  Már olyanok jutottak eszembe, hogy állterhes vagyok v. daganatom van és az produkál poz. tesztet stb.

9. hét

11. hét - Down-szűrés

11. hét után minden fontos vizsgálatra a Magzatdiagnosztikához (Bolgárkerék u.) mentem.
Timmermann doki pl. nagyon jó 12. heti uh-s.








A szonográfus közölte, hogy szív alakú a méhem, nagyon fura, még ilyet nem látott. Valószínűleg ezért már nem fogok elvetélni, ha már eddig fejlődött a terhességem. Nagy ijedtség után megkönnyebbülés, de azért paráztam pár napig. 














Négyes teszt (12. hét, 16. hét)




16. hét


















AFP (16+6)
18. hét





21. héten találtam a dokimra. 5hetes keresgélés után, végre. Elvállalt. 23. héten mentem hozzá először, megvizsgált, beszéltünk, közölte, hogy nagy valószínűséggel császár lesz, mert elég durva a helyzet a méhszájammal.

Szülés alatt közölte, hogy most már szemtől-szemben látja a dolgokat, innen nem jött volna ki gyerek, de tulajdonképpen azt sem érti, hogy jutott fel egyáltalán akármi is :)

Mint orvost tisztelem, és nagyon megbízok benne. Amikor kijövök tőle a rendelőből, rendre vigyorgok, nagy arc :)

23. hét












30. hét
 

31 v. 32. héten a gyerek alig mozgott 2napon át a megszokotthoz képest, úgyhogy telefonáltam a dokimnak, azonnal berendelt a kórházba uh-ra. Minden rendben volt, de a lányom onnantól kezdve hozta a régi rugdalózós formáját és nem volt többet gond.

 34. hét - Babamozi (Brendon)
















 

35. hét

 37. hét

 38. hét - Szülés




Harmadszülött - Natasa

Mivel Ő a Fő Témavezetője a Blogomnak, ezért sok újat nem tudnék írni. Egy biztos, teljesen bebarnult a szeme.

Íme egy születési és egy 12. hós fotó, ahogy a többieknél is:

Nagy sumák lett a kisasszony :)

Eme három kisemberrel lett teljes a családunk. Sosem gondoltam volna, hogy testvérekként 3ennyire különböző személyiség lesz. Továbbá, ha egymás mellé álltjuk őket, annyira nem jellemző rájuk az egymásra való külső hasonlóság.

Az viszont közös: okosak, szépek, és a mieink.

Hozzáadva: 2014.07.27. - 2éves 6hónapos a "társaság"

2 megjegyzés: