A fogantatástól...
.

2011. május 25., szerda

Echocardiographiai Hasi UH (19+5)

Elöljáróban jegyzem meg, hogy ez az utolsó "tanulmányozós-vizsgálat"! Oké, még hátra van a kötelező 28-30. heti UH, de ennyi. Erre a vizsgálatra kifejezetten a betöltött 19. héten és utána érdemes menni - ezt az infót kaptam. Akkor már olyan fejlettségű és méretű a szív, hogy remekül lehet látni a szükséges dolgokat.

Magzatdiagnosztikánál voltam, 5perccel a lebeszélt időpontom előtt bekérték a kiskönyvem és az utolsó leleteim, majd percre pontosan behívtak a vizsgálatra.
Hajdú Júlia prof.Asszony egy tündér! Egy nagyon barátságos, tárgyilagos, mosolygós nő; nekem nagyon szimpatikus volt első látásra (is). A vizsgálat alatt a gyerekemről tök nagy szeretettel beszélt. A fiamnak küldött egy A4-es (! hatalmas) fotót az új hugiról :)


Aztán szóba kerültek a magzati betegségek, mire is jó az alapos szívultrahang, és meg kell mondjam, hogy a kisbabákról alles zusammen óriási szeretettel beszélt... nem véletlen, hogy gyermekkardiológus a doktornő, aki egyetemen tanít.

A kislányom teljesen jó pozícióban volt az alapos vizsgálathoz, és továbbra is úgy helyezkedett, hogy minden oldalról rendkívül széleskörűen meg tudta nézni a szívét (előtte ittam egy Actimel-t :)). Mindent elmagyarázott, megmutogatott, nem tudom visszaidézni az összes információt, de annyi elég, hogy TÖKÉLETES a szíve.
 Megjegyezte, hogy a gyereknek nagyon szép a profilja és az orra... Ő tulképp csak szívultrahangot csinál, de igyekezett több szempontból megnyugtatni :):):) Továbbá elmondta, hogy mind az Istenhegyi Gd-nál, mind a Lintner doktor, mind Ő nagyon értik a dolgukat, megnyugodhatok, ha ők azt mondják, hogy a baba egészséges, mint a makk :):):):):):)+++++++++++++++++++++

Rendkívül jó felbontású volt az uh-gép, ha minden igaz, akkor Mo-on ezen bp-in kívül még két vidéki székhelyen van ennyire jó szerkezet.  Itt jegyezném meg, hogy nem véletlen, hogy Magzatdiagnosztikához akartam menni 12. heti uh-ra (Timmermannhoz), csak időpontot nem tudtak adni, olyan teltház volt (a lányommal nála voltam, és amondó vagyok, hogy 12. heti uh-ra a Mdiagnosztika Timmermannos vizsgálattal SZUPERJÓ! Máig sajnálom, hogy nem jutottam be hozzá; bár nem kell, mert voltam másik két helyen :)).

Mikor beszéltünk a betegségekről, akkor elmondta a Professzor Asszony, hogy a Down-os magzatok 70%-ánál lehet találni valami eltérést a szívben, egyéb kromoszóma-rendellenességgel rendelkezőknek pedig a 95%-ánál fedezhető fel difi ezen a téren.

Egyértelműen viszont a kromoszóma-vizsgálattal lehet sok mindent 100%-ra kizárni, azt se felejtsük el!
Summa summárum, megérte a vizsgálat.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy minden rendben van. És kislány:)) Nem volt időm mostanában olvasni, de pótolom. Pusszantás:)

    VálaszTörlés
  2. :) Köszönjük-köszönjük :) Én is be vagyok havazva, megértelek, főleg, hogy itt a jóidő... jöttök-mentek a srácokkal mi? :):):) Sok pusszancs - én is olvaslak ám :)

    VálaszTörlés