A fogantatástól...
.

2012. augusztus 28., kedd

Elsős lesz az elsőszülött

Bár Natiról szól főleg ez a Blog, viszont azon fontos esemény, hogy a Fiam most kezdi az elemi első osztályát, bekívánkozik. Tavaly már megtanult írni (nyomtatott nagybetűk) és olvasni (nyomtatott kis- és nagybetűk), számol alapszinten (összeadás-kivonás).  Okos gyerek, csak sajnos kissé szétszórt.

Suliban állították össze a tankönyv- és írószercsomagokat, hogy mindenkinek ugyanolyan legyen és hiánytalan. 
Iskolában lesz egyenköpeny és -tornaruha (póló-rövidnadrág), ezt a suliban kell megvásárolni.
Amit a szülőknek még venni kell:
tornazsák
tornacipő
iskolatáska
tolltartó
ecsettartó

1. osztályos tankönyvcsomag (emelt szintű angollal) - 10.600,-Ft






 1. osztályos írószer- és füzetcsomag - 8.400,-Ft





Ez a képen látható összegumizott csomag szétszedve:

Vettünk:
Tornazsák - 1.000,-Ft
Tornacipő - 8.000,-Ft (Nike) Minden nap tornaóra, jó cipő kell!
Iskolatáska - 17.000,-Ft (Herlitz)
Tolltartó - 3.500,-Ft (Müllerből, emeletes - ilyet kért a suli, ráadásul, ne legyen rajta semmi flanc, hogy ne vonja el a gyerek figyelmét a munkától)
Ecsettartó... cirka 600,-Ft, még nem vettem

Tornacucc a sulitól (2nadrág, 4+1póló) és a köpeny (2db): 7.800,-Ft (a + póló a négyévesemé, hogy ő is örüljön)
Summa summárum:  56.900,-Ft

Tisztasági csomag kérdőjel, fogalmam sincs, hogy kell-e, majd szólnak. Étkezés: kértünk tízórait, ebédet, uzsonnát, az együtt havi 11ezer körül lesz. Szeretném, ha napközis lenne, hogy jobban összeszokjon az osztálytársaival. Egyébként simán jöhetne haza ebéd után, de emlékszem még - az én időmben -, egész külön brancs volt, akik együtt voltak egész nap, én meg tökre kilógtam és igazából 3. osztálytól tudtam kikönyörögni a napközit és onnantól lettek barátaim is. Meglátjuk, hogy így működik-e fiamnál is.

Különórákra nem fogom hordani ide-oda elsős korában, elég az iskolai, abból sem mind. Lesz matekszakkör, azt jónak találom, meg néptánc és foci. A tánc sokkal jobban megy, és jobban is szereti,. Ezt még meglátjuk. Nem szeretném elsőben leterhelni a sok ilyen-olyan plusszmunkával. Egyébként attól félek, hogy unatkozni fog, hisz sok mindent tud már. Sosem erőltettük, de képregényeket akart rajzolni, ezért önerőből sajátította el az olvasást és írást minimális segítséggel a Zengő ABC c. könyvből. 3 vastag füzetet egyébként már telerajzolt és írt a képregényeivel - autós képregények (büszke szülők vagyunk :)).

Vasárnap tanévnyitó, hétfőn már első nap. Állítólag beülhet a szülő is, de szerdától kéretik a gyereket egyedül hagyni. Mi biztos nem ülünk be, nem anyámasszony a gyerekünk. Szerintem sokkal carabb bent lenni vele 2 napot, aztán otthagyni. Nem farkasok közé megy (legalábbis ebben a suliban... legalábbis úgy tudjuk...).

12 megjegyzés:

  1. Jesszusom a víz levert ettől az összegtől...!
    Mire vállalkoztunk...

    De nagyon csecse könyvek,öröm lesz ezeket forgatni.

    VálaszTörlés
  2. Na ja :)
    Íróasztalt ráadásul még nem vettünk még neki, mert szerintem az első osztály első fél évében teljesen felesleges, úgyis együtt tanulunk.

    Tényleg nagyon szép könyvek, sokkal jobban néznek ki, mint az enyémek voltak. Tegnap be is kötöttem őket, de csak nylon borítót kaptak, minek takarjam el?

    Az iskolatáskán lehetett volna spórolni, jobban át kellett volna gondolnom. Hisz az első pár osztályba úgyis szülővel megy a gyerek, ráadásul nekünk nem itt van a szomszédban, tehát kocsival visszük-hozzuk, megfelelt volna egy kevésbé dizájnos hátizsák, még ultrakönnyűnek sem kellett volna lennie (mint most a mienk). Eső után köpönyeg.

    VálaszTörlés
  3. Uhh.. Már most rosszul lettem az összegektől, pedig nekünk azért még odébb van a suli.
    Annyira sajnálom, h ilyen ritkán írsz a blogra, pedig szeretlek olvasni :(

    VálaszTörlés
  4. Aranyos vagy, tökre jólesik. Igyekszem összekapni magam. Talán lesz több időm napközben, mikor iskola és ovi kezdődik, de kiszámíthatatlan, hogy mennyit kell majd tanulni a nagyobbal, jönnek az új feladatok, pici egyszercsak járni fog... "jobb későn mint soha" megfontolásból ez még nem holnap lesz :)
    Ahhoz képest, hogy szülők miket meséltek beiskolázás összegeiről elég jól kijöttünk, százasra számítottam. Mivel egyencuccuk van a gyerekeknek, és középkategóriás, nem lehet autós meg egyéb füzetcsodákat venni, ilyen-olyan hiperceruzákat, az azért csökkentette az árakat.
    Pussz (a héten még írok a blogba :))

    VálaszTörlés
  5. Nem ingyenes a tankönyv a háromgyerekeseknek? Vagy ez valami különleges iskola?????

    VálaszTörlés
  6. Akkor ingyenes a tankönyv, ha az egy főre eső nettó jövedelem (beleértve gyed-et, családi pótlékot stb.) nem éri el a 37.500,-Ft-ot (megkérdeztem Önkormányzatnál pár hete).Amúgy én is úgy tudtam... Nem esünk bele ebbe a keretbe.
    Egyébként alapítványi suliba írattuk, mire most elkezdődik a tanév, átveszi őket az egyház. Ha jó a tanítás, felőlem apácák is leadhatják az anyagot :)

    VálaszTörlés
  7. Válasz a kérdésedre: már az oviba is együtt jártak, onnan a barátság :)
    Igen, én is néztem a könyveiteket, van benne közös. Nekem is tetszenek ezek a könyvek. Minket külön megkértek, hogy csakis és kizárólag átlátszóba csomagoljuk, mert egyrészt szép, másrészt meg nem tdnak még olvasni és majd az elejéről ismerik meg mikor melyiket kell elővenni.

    Hát az összegről csak annyit mondok, hogy men hiottem el mikor ezt mondták, hogy kábé 50-be belecsúszik.
    Könyvek: 12.700
    Papírbolt:16.000
    Tolltartó 2.500
    Táska: 8.000
    És akkor még az anyag az ülőpárnára, babzsákra, tornazsákra, nincs benne a benti cipő, osztálypénz, stb....

    Mi a táskát úgy választottuk, hogy belebotlottunk. Szétszedhető kettőbe, így van hazajárós is, meg ha kell nagytáska is és jó lesz sokévmúlva is ha bírja. Verdásat szeretett volna, de sikerült lebeszélni, mert nem voltam hajlandó 13.000-ért venni, aztán jövőre az meg már ciki lett volna....
    Egyébként meg hétközben csak hazajárós táska kell, mert nem kell hurcibálni minden könyvet, füzetet.

    Milyen volt az első hét?

    VálaszTörlés
  8. Öhömm. Az ingyenes oktatás, mi? Amúgy klassz dolog a suli kezdés. Jó illatúak a könyvek, a füzetek. Tolltartó, táska, minden tök izgi szerintem. :-)

    VálaszTörlés
  9. Ne haragudjatok, de a tankönyv mindenképpen ingyenes a nagycsaládosoknak, jövedelemtől függetlenül. ANnyi lehet a "bibi", hogy az állam 12 e Ft-ot ad tanulónként, és ha ebbe nem fér bele a gyerek könyvei, akkor a különbözetet kell esetleg fizetni.
    Szerintem a tanító néni kicsit túlzásba esett a tankönyveknél is, az én lányom tavaly volt elsős, nem volt ennyi könyve. Táskát 7 e Ft-ért vettünk, most is használja, teljesen tökéletes, pedig ő egyedül jár haza, tehát maga cipeli. Tornazsákot varrtam, a könyveket ingyen kapta, a tolltartó a cuccokkal névnapi ajándék volt, azon kívül 6 e F-ot hagytam a papírboltban. A tornacipő 1500 Ft volt, tökéletesen megteszi az is, sima standard tornacipő. Az egész iskolakezdés nem került 20 e Ft-ba sem. Idén még annyi sem volt, mert táska jó, tornazsák jó, tornacipő jó, tankönyvek ingyen, és csak 4 e Ft volt a papírboltban.

    VálaszTörlés
  10. Dia, tökre jó, hogy már az elejétől haverok voltak. Megmondom őszintén, sokat számít. Egy csomó idő, míg a gyerek új barátokat szerez, legalábbis itt. Egyetértek veled a Verdával kapcsolatban, a gyereknek tavaly volt a mániája, ma már ez sehol sincs, úgyhogy jól tettétek.
    Nálunk az osztálypénz 600,-Ft lesz havonta, majdnem, mint az oviban volt, de ott még külön kellett bevinni: wc-papír, zsepi, nedves törlőkendő, papír kéztörlő, folyékony szappan, fogkrém.
    Gyereknek az olvasókönyv és a nagybetűs írólapok kivételével (ami majd gondolom II. félév) mindent kell vinnie.
    Ha nem ajánlották volna, akkor is átlátszóba kötöm a könyveket, nagyon tetszenek... az én időmben bezzeg... :):):)
    Az első hét elég jó volt, csak unatkozik kicsit, nagyon várja, hogy végre tanulják a betűket. Nem tudom, te miként emlékszel, de nálunk pl. elég hamar eljött az írás-olvasás ideje, nem volt ennyi vonalkázás, meg színezés.
    Bence is gondolom nagyon büszke, hogy iskolás :) Sok puszi

    VálaszTörlés
  11. Nyonyeszka, igen, izgi, részemről jobban izgultam, mint a gyerek :) Szerintem még pár évig meglesz ez a kellemes izgalom, aztán már magának vásárol be :):):)

    VálaszTörlés
  12. Kicsinap, az Önkormányzattól kérdeztem meg... Csak azt tudom, amit ők mondtak. Én is úgy tudtam, hogy ingyenesek... Jövőhéten teszek még egy kört, rákérdezek szó szerint arra, amit mondtál, hátha így már "emlékeznek". Köszi, majd megírom, hogy mi volt.
    Tornacipő, a standard volt nekem gyerekkoromban, szanaszét ment a lábam, azóta is kínoz. Ha már minden napra bevezették a tornát, akkor én egy jobb cipőt vettem neki. Oviszsákot annó én is varrtam, de a tornazsák inkább legyen valami überfiús (Ferrari van rajta). Táskával egyetértek, mint írtam, nem kellett volna ennyiért, főleg, hogy ha megvárjuk az utolsó napokat, jó kis leárazások voltak. Dévényesünk Ausztriában vett potom pénzért szuper cuccokat az elsős lányának.
    A suli vette az írószereket, akár kérted, akár nem, az fixen 8.400,-Ft, és sajna később ki kellett pótolni kapcsos rajztáblával, műanyag számoló pálcikákkal... és még ki tudja, hogy mi jut majd még eszükbe, ami nem volt benne :)

    VálaszTörlés