A fogantatástól...
.

2012. május 29., kedd

Natikóka

 ... ahogy a nővére nevezi.
 
 

Pihenőszékben hurcibálom őt a lakásban. Nekünk nagyon bevált! Erre mondom, hogy "nem kidobott pénz!"

 

A lányok a "cumis" takaróval. Nati tök magától ugyanúgy öleli magához a takarót és közben cumizza az ujját, mint a nővére... ez genetikus, nem tudok rá mást mondani.

 Sztárfotó apától



Fogzás - Dentinox gél a "legjobb barátunk"
Ma kijött az 1. foga! Nevet, játszik, majd visít-visít-visít, aztán újra játszik, alvás napközben 1 óra volt... összesen.

Előző gyerekek is megszenvedték a fogzás elejét, aztán a 4. fogtól már le se....

Én most egy kész adrenalinbomba vagyok, nem merek lefeküdni aludni, mert ahogy vízszintbe kerülök, attól félek, hogy VISÍÍÍÍT! Akkor megfagy bennem minden!

Evés és súly
Felfedeztük a Müllerben az Alete bébikajákat, meg a többit (Alete a kedvenc amúgy, a halas ételük, meg a mangó-körte gyümölcs... az utóbbit még én is megenném), úgyhogy a Hippnek kapáltak!

Gyerek súlya egy hete pontosan annyi volt, mint a 6. havi státuszon. Ugyanis aznap azt mondta nekem a gyerekdokink, hogy a Nati-korabeli gyerekeknek napi 3 tápszeres étkezés KELL, valamint 1húsétel, egy gyümölcs. Na, elkezdtem - volna - rászorítani a gyereket a tápszerre (4félét is kipróbáltunk), de rühelli. Már 4óránként adtam neki, keltettem éjszaka is, hátha úgy jobban elfogadja, ha kopog a szeme az éhségtől... nagy frászt! Tehát a 6. havi státusz után 3héttel a baba lecsúszott 7kiló alá.
Ez volt a "kényszerítés" vége, adom neki amit szeret és kész! Ezzel felhízlaltam "6 hónaposra" :)
A napi 5 étkezésünk:
- Reggelire (hajnalra) még marad a táp, akkor olyan rohadt éhes, hogy eszi, bár így is csak 150-180miliket. Utána azonnal alszik tovább, tehát ez a legkényelmesebb táplálkozás reggel 4-5 körül.
- Sinlac (gyümölccsel v. nélküle)
- Húsos kaja
- Húsos kaja v. csak zöldséges
- Sinlac v. tejpép

Reggeli kivételével minden étkezés után adok neki babakekszet, sőt, étkezések között is szoktam, ha látom, hogy kinézi a tesók kezéből a kajájukat.

Ez jött be:

A Biskotti-t jobban meg tudja fogni, úgyhogy részemről azt szívesebben adom neki, a Safariban kicsik a darabok, alig bírja kienni a tenyeréből. Roppant finom. Amióta megvettem ezeket, azóta alig eszik babapiskótát, és igaza van.

(Müllerben vásárolt ilyet a férjem - DM-ben, Brendonban és még egy csomó más helyen is kapni -, itthon vettem észre, hogy fel volt bontva a doboz, ővetteővetteővette - komolyan, ő csak akkor vesz ilyet észre, ha kilóg belőle egy kanál... vagy egy kéz -, roppant dühös lettem. Ugyanis leragasztották celluxszal, ami még hagyján, viszont a belső csomag fel volt tépve aljától a tetejéig, tehát ment a kukába az egész. Majdnem felrobbantam wazze! Nyilván az egyik eladó csinálta... jól fel kéne rúgni!
A múltkor meg a DM-ben vettem észre a kasszánál, hogy a babapiskóta - Manner - már 3hónapja lejárt!
Résen kell lenni gyerekek!)

Dévényes tornára járunk még mindig, heti egyszer egy óra. Gyerekem már lazán oda-vissza forog. Hasán helyet változtat, azaz a pocak a középpont és szépen elevickél jobbra-balra. Kúszni még nem tud. Ügyetlenkedik, ügyeskedik, előbb-utóbb sikerülni fog, ahogy elnézem. Előreveti magát, de jól bepörög közben.
Első fél óra ilyen lájtosan telik "tornaórán":
 
 


A második fél óra már kevésbé békésen:

   
 Már karikásra sírta szegényem a szemeit. Azért van rajta a textilpelus, mert izzad az ordítástól, csúszik mint a hal. A tornász nem is tudja annyira mélyen masszírozni, mint kellene. Amint a nyakánál kezdi a masszázst, a gyerek kész lesz idegileg. Mondta a Dévényes tornászunk, hogy azok a gyerekek, akiknek a nyakára volt csavarodva a köldökzsinór, sokkal érzékenyebbek, ha ő a nyakukat kezdi el lazítani. Azaz: ordítanak, ahogy a torkukon kifér.

(Amíg írtam eme bejegyzést, Nati 3x ébredt ordítva - cumi, dentinox, víz cumisüvegben bekészítve -... jópofa estének indul :D)

7 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a lány!!


    Ugyanilyen széket vettem most a kicsinek :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen :)

    Nem fogod megbánni a széket. Főleg, mivel 18kg-ig jó, még Tomi is használhatja - ha akarja ;D
    Nálunk is még beleülnek a nagyok, tökre szeretik. Mivel masszív fém a lábazata, szerintem örök élet meg egy nap. A rezgőfunkciót Nati néha nem komázza, máskor meg imádja. Puszi nektek!

    VálaszTörlés
  3. Lassan befonhatod a haját! Nagyon szép kislány!

    Alete-t mi is szeretjük (mostanság már csak hébe-hóba eszik ilyet Lilla), meg a Bebevita-t is. Én is HIPP párti voltam, de valahogy mostanában mindenbe kerül cukor, tejszín, mifene, és iszonyú drága. Gyümölcsből a Kecskeméti is bejön, meg az Univer.

    VálaszTörlés
  4. Nyonyeszka, köszi. 8 hósan levágtam a haját, mert nagyon koszolódott.
    Lilla, ahogy olvasom nálatok, szinte mindenevő. Az a legjobb! Én is már alig várom, hogy "emberkaját" kapjon a gyerek :)
    Gyümölcsből tényleg nem rossz a Kecskeméti és Univer, de a főzelékeket sokszor nem találják el. Asszem 10 hós korától fogok főzni rá.

    VálaszTörlés
  5. Nahát mekkorát nőtt ez a lány! És még mindig szépséges (miért is változna ez meg). Puszi

    VálaszTörlés
  6. Dia, köszönjük, nagyon kedves vagy! Készül már a nagyfiad a sulira? Az enyém kijelentette, hogy ovis marad és kész! (persze-persze :))

    VálaszTörlés
  7. Dóri, Tina bezárta a blogját, mert csak Taminak írja emlékbe, ezért nem is bejárható. Köszöni a megkeresést és jól esett neki az érdeklődésed. Pussz

    VálaszTörlés