A fogantatástól...
.

2012. május 4., péntek

7. hónap

Dévényesnél jártunk múlt héten
Idén, ha jól emlékszem, akkor először.

Előzmény: Natasa hanyatt fekvésből 3hósan fordult egyet jobbra, 4hósan fordult egyet balra és ezzel befejezte. Hülyén tartja a szájában a cumisüveget, félő, hogy ezért is utál abból inni. A kis nevetőgödröcskék nem az orcáján vannak, hanem a szája két szeglete felett.
6hónaposan az ő súlyával már forognia kellene. Szoktam neki segíteni, csak egy ujjal át tudtam őt fordítani, mert ő is akarja, de magától mégsem ment.

Tehát a torna... az egy órás sírásos torna:
Arcizmai a gyereknek rendben vannak, 10perc beható tapogatás. Megkérdezte dévényes, hogy apuka miként tartja a száját, ugyanis teljesen örökletesnek tűnik a dolog, szokatlan elváltozás nincs. Itthon jól megnéztem férjem és echte ugyanaz. Ismerjük egymást már majd' két évtizede és nem tűnt fel, hogy hülyén iszik az üvegből, meg beszívja az alsó ajkát sokszor csak úgy. (Erre egy barátnőm a topikomról annyit jegyzett meg, hogy "szegény gyerek csak az apjára hasonlít, én meg rögtön viszem gyógytornászhoz" - annyira röhögtem :))
Kicsit kiflizik csak Nati, meg már nem féloldalas.  Viszont hason hülyén maga alá tekeri hol az egyik, hol a másik kézfejét, nagyon durva látni is, őt ez nem zavarja láthatóan.


A torna napján a a gyerek két alkalommal is hasra fordult hanyatt fekvésből bal kéz felé. Első esetben leraktam aludni, majd nagy óbégatásra beszaladtam hozzá, el sem tudtam képzelni, mi a "pánik" oka; második esetben pedig a járókában produkálta. Én annyira megdögönyöztem és megdícsértem Smile Fel is hívtam rögvest a Dévényes gyógytornászt, hogy "köszi-köszi-köszi". Szerinte pár alkalomra menjünk még hozzá és ennyi a "terápia". Örülök-örülök-örülök, főleg, hogy azóta rendszeresen hasra fordul Nati mindkét oldalra.


Le kellett vásárolnom a CundA-s kuponomat, úgyhogy nyolcszázvalahány forintért hoztam Natinak ezt a pizsit. Le volt árazva majdnem négyezerről, aztán még a kuponos kedvezményt is megkaptuk. Mivel tele vagyunk ruhákkal, 92-est vettem, már nem emlékszem, hogy abból a méretből hogy állunk.

Kismama-párnát varrtam a férjemnek - NEM RÖHÖGNI! :)
Tökre irigyelte tőlem az enyémet és egy csomószor elcsórta. Ez nem polisztirolgolyós, hanem sima párnatöltet, jó puha (Jysk-ben vásároltam egy 70x80-as párnát, abból szedtem át). Ugyanis 2008-ban a Kikában vettem Fillikid bébiplüss mikroszálas kismamapárnát (Kika már nem hozza be), arról vettem le a méreteket. 1.8 méter hosszú és 43cm széles (belül anginban van a töltet). A két végén zsebekkel rendelkezik (enyémen csak egy van, nagyon hasznos). Állatira megtetszett nekem ez a fenyőzöld-halványzöld párosítás. A formája meg, mint a patkómágnes.



Nati pár óra múlva tölti a 7. hónapot!

Továbbra is ALIG ESZIK! Iszik sok vizet, arra nincs panasz, de az evészete egy rémálom! Nem fogadja el a kaját, ha erőltetem, akkor kihányja: "Nesze neked, mondtam, hogy neeeem kééérek!"
Reggelire még elmegy a tápszer, de kapucnis pulcsiban kell etessem, hogy addig is elbirizgálja a madzagot rajta, amúgy unja az evést. Pufi csecsemőt akarok! Az idősebb tesók olyan szép kis kerekdedek voltak, Natasa meg... baromira kétségbe tud ejteni a kiscsaj! Nem tudom miből él, de szerintem a normál adag felét eszi meg egy nap, azonban vízből nagyon sokat tud inni és akar is. Próbáljam csak elvenni, kiveri a palávert.


Itthon nagyon sokféle tápszer van már, hisz recept nélkül is megveheted bármelyiket, csak a gatyád rámegy az árára. Kipróbáltuk a Humana Baby fitt-et (banános, AR), nem fogadta el. Pedig agyon van dicsérve a neten, hogy még a legrosszabb evő is zabálja... Kivéve a lányomat!

4féle Milupa pép van itthon (meg Sinlac, meg Milumil stb), hol sikerül megetetnem vele a gyereket, hol nem. A legbiztosabb, amit megeszik, azok a főzelékek (üvegeset adok neki és a védőnő javaslatára kipróbáltunk a Hippen kívül más márkát is a Müllerből)... pedig néhány hete még gyönyörűen ette a pépeket..., fene sem érti! Spenótot még nem kóstoltattam, mert megállt benne a kanál... pedig Hipp. Próbáltam összekeverni, de tök gáz volt... mint a beton. Főzzem fel?

Egyébként foga továbbra sincs. A nővérének 10hónaposan jött ki az első foga (megnéztem a fotóarchívumot), bátyusnak meg 8. Nati 1hete már eszik babapiskótát. Félve adtam, de nagyon ügyes. Védőnő szerint adhatom, úgyhogy adtam, de nagyon figyelek rá, és etetőszékben eszik. Védőnéni húslevest nem javasolja, úgyhogy azt befejeztem (bár csak 2x adtam és nagyon keveset), továbbá kérdeztem tőle a krumplipüré-pörköltszaft párost, azt 10hósan adhatom, de a püréből felejtsem el a tejet egy éves koráig! Mondja, hogy saját készítésű kajáknál rakjak kiskanál étolajat az ételbe tálalás előtt, hogy úgy fogyassza a baba, jót tesz neki.  Legyen! :)


Natas kajálásáról, kajáltatásáról azért írok olyan úgy, mint egy elsőgyerekes anyuka, mert ilyen korán még egyik gyereket sem etettem szilárd kajákkal, úgyhogy még nekem is sok minden új a nap alatt.




Így alszik, takaróba bújva. Kezdetekkor a karját a szemére tette és aludt, mint az apja. Aztán egyszer ringatás után takaróval együtt tettem az ágyba és kitalálta magának ezt a módszert akkor és ott, úgyhogy azóta mindig így alszik el. Megnyugtatja, biztonságérzetet ad neki, ezért alszik el szerintem szépen egyedül, ez lett a módszere. A nővérének is pont ilyen takarója van (http://www.brendon.hu/Products/ViewDetails/4988?storetype=store&store=25) - Brendon Takaró Bari WS/B/75*100 Beige -, és a mai napig azzal fekszik, ha kimosom, akkor estére - ha törik, ha szakad - meg kell száradnia! Látszik, hogy hidegben születtek, mert mindkettő alá ezt a meleg takarót tettem - úgy kell nekem. Hiába van még 2 pót baris takaró, a nagylány már megismeri a szagáról...




Ma beszúrtam az előzményekbe a hormontáblát, amivel terhes maradtam, meg amivel nem:
http://zsebbibaba.blogspot.com/2011/02/elozmenyek.html

5 megjegyzés:

  1. El sem hiszem, hogy már 7 hónapos! :) Mondanám, hogy én is csináltam a férjemnek egy szopipárnát, de az "enyémmel" a leányzóm alszik/játszik, így a férjemével én alszok...
    Édes az a pizsi - hasnoló van Bogyómnak (csak naaagyobb)!
    A lányom most kezdte el (2 évesen) az eszek-nemeszeket, állandóan "zsarolni kell" a túrórudival. Megértem a helyzetedet, csak nekem Nagyban megy a probléma...ajánlgattak ezt-azt, tuti megeszi a gyerek, kedvenc lesz, stb...aha! Egy frászt!
    Puszika Neked, Férjednek, Fiadnak, Lányodnak, Natinak! :)))

    VálaszTörlés
  2. Kedves Dóri, köszi szépen!
    Itthon nem telt el túl gyorsan a 7hónap.
    Eszek-nem eszek... sosem lesz vége?! Nálunk is válogatós a nagyfiam. Elmondása szerint "az oviban minden kaja finomabb" Pedig jól főzök, mondom én :)
    Kismamapárna, teljesen jó találmány az egész családnak. Kicsit gondolkodtam, hogy ciki-e leírni, hogy a férjemé, de ha egyszer jóóó?!
    Lehet, kislányod remekül fog enni óvodában a sok gyerekkel, meghozza az étvágyát.
    Sok pussz
    UI: túrórudival engem is lehet zsarolni :D

    VálaszTörlés
  3. Lányom addig járt bölcsibe, amíg államvizsgáztam, és azóta nem hajlandó megenni a felvágottat (kivéve a parízert, de az is kell-nem kell). Azért is vittem akkor bölcsibe, hátha majd látja, hogy a többi gyerek eszi és "neki is megjön a kedve", de kb. két kanál volt az össz-vissz ebéd. :P
    Ja, a túrórudival zsarolás nálam is bejön... :)
    "Kitartás"...ez csak egy életen át (?) tart :-)

    VálaszTörlés
  4. Kaja nálunk is macerás... amúgy nekem a húgom volt olyan, mint nálatok Nati. Csipegetett és azt is kihányta. De valahogy felnőtt, már 18 éves :DDDD ne aggódj ezen szerintem, ha hízogat, akkor jó :) formás kislány, nem úgy néz ki pedig, mint aki éhezik ;)

    VálaszTörlés
  5. Dóri :D
    Oviba beíratod? A lányomnak tökre jó a csoportja, a fiamat meg csak rontotta az övé. A bölcsi nekünk nagyon bejött amúgy. Mondjuk a gyerekeink integrált csoportba jártak, azaz sérült gyerekek is voltak a csoportban, ezért maga a csoport 9fős volt és állandó két óvónővel. Rengeteget fejlődtek az enyémek egészséges létükre, mert sokat foglalkoztak a gyerekekkel, hisz nem 28picivel kellett "küzdeni".

    Jeanner, akkor van fény az alagút végén? :):):) Nati tényleg nem néz ki éhezőnek, de még mindig a 7kiló aljánál mozog hol lefele, hol felfele. Ez a nagy mérföldkövünk.

    VálaszTörlés