A fogantatástól...
.

2012. február 4., szombat

Natasa 4 hónapos

Már kicsivel több mint egy éve blogolok, nem gondoltam volna, hogy eddig kitartok. Natasa EGY ÉVES koráig teszem majd, ezt eldöntöttem a napokban. 

Hozzátáplálás
Almával kezdtük kedden, ma már a szilvával folytattuk (Hipp Szilva). Mintha rémlene, hogy van benne cukor (?). Alma 1/3-a maradt csak a gyerekben, de tetszett neki a kóstolás, nekem meg pláne. Szóval a mai SZILVA nagyon bejött neki így elsőre, 3/4 lement a torkán annak az adagnak, amit belapátoltam a szájába. 
Kóstoltatásnál végig vigyorgok, elmondom mennyire ügyes stb., nagyon azon teperek, hogy egyen :)

Védőnő azt mondta, ha banánhoz érek, akkor ne az üvegeset adjam, mert lehet, hogy "fogni fog", hanem vegyek már kicsit pöttyös banánt, azt pürésítsem, az már biztos nem okoz székrekedést babánál. Még azt olvastam emellé, hogy ne kerüljön a "magos" része a banánnak a babakajába.

Még mindig 6.03kg, szépen ki van kerekedve, visszanőtt a tokája (ami kórházban eltűnt).

Egy héttel ezelőttig még kapott anyatejet, aztán már nem. A kórházban még fejtem vagy 3,5-4 deciket/nap, azonban itthon ez visszaesett 80 milikre/nap. Aztán a sok idegeskedés vele kapcsolatban, a sírógörcsök "csak vissza ne kerüljünk a kórházban" címmel nem tettek jót. De megmondom őszintén, nem sikerült a végtörlesztés, ez feltette az "i"- re a pontot. Örülni kell, hogy ennyi tej volt, mégha ki is kellett egészíteni tápszerrel, nem is kevéssel. Kis lelkiismeret furdalásom van, az az igazság, talán kellett volna még túráznom ezzel a fejéssel; másfelől pedig megkönnyebbültem, mert baromira féltem, hogy a lányom azért hasfájós, mert valami olyat eszek, ami neki nem kóser, pedig annyira igyekeztem. 

Hasfájás még mindig van! Grape Water-t adagolom neki. Fórumokon azt olvasni, hogy étkezés előtt fél órával a leghatásosabb, a használatiban meg az van, hogy kaja után, avagy kaja közben kell 5milit adni a babának. Én a fórumosat csinálom. Eddig ez a formula jött be, pedig már egy csomó féle hasfájás elleni készítményt kipróbáltunk vele. 

Továbbá adom a Bonolac Pro+ Kid-et egy anyuka tanácsára. Remélem, hogy az is segít a gyereken. Egyelőre csuriban a kezem, minden nap a túlélésről szól, és vezetem az étkezési naplót. Ez a kórházban kötelező volt, és esetünkben egy nagyon hasznos dolog a mai napig.

24 órás gyerek
Abszolút foglalkozást igényel. Míg a tesói szépen elgagyarásztak az ágyban a plüsseiknek, forgókának, kezüknek stb., addig Natival beszélgetni kell, együtt játszani és hasonlók. Nem csináltunk semmit másképp, mint a nagyokkal, hanem ő egy ilyen kis "minifoglalkoztató".
Szeret ott lenni, ahol az események zajlanak. Sokszor elvan ő úgy is, hogy lerakjuk magunk mellé a szőnyegre, és addig játszunk, rendet rakunk, táncolunk v. akármi más, szépen nézeget, és hason akar nézegetni. Persze egy idő után elfárad (szerintem fejben - sok az élmény), és akkor már sehogy sem jó, aludni akar. Általában (legalábbis az a szerencsés) kaja előtt alszik fél órát és akkor nyugiban eszik. Ha nem alszik, akkor felhergeli magát, hogy ő álmos, én meg hajkurászom őt a cumisüveggel, avagy belealszik az evésbe, ami szintén nem vezet sehová. Úgyhogy olyankor hagyom aludni, kitolódik az evési idő (nem a szigorú 3óra) és ébresztem fél-egy óra múlva, attól függően, hogy előtte mennyire volt aktív kiskegye.

Jelenleg Nati taknyos, állandóan szívom az orrát, a bátyja meg ma reggel elkezdett baromi csúnyán köhögni és tüsszögni... már félek! 

Mi felnőttek jól vagyunk. Utólag az a meglátásom, hogy én is megkaptam a Rotát a kórházban, mert hazajövetelünk után fél napot a wc-n töltöttem, aztán mintha elvágták volna. "Nagy élmény volt" 

Holnap megyünk szánkózni :)

11 megjegyzés:

  1. Ne legyen lelkiismeretfurdalásod! Eddig volt tej, szép teljesítmény ez így is. :)
    Jobbulást nektek. Itt is állandóan van valami, rota végigment a családon, most a legkisebbnek csurog az orra folyamatosan :/

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Reflux nem lehet a hasfájás hátterében? Az én kisbabámat hosszú hónapokig hasfájósnak tituláltuk, minden szert/szart kipróbáltunk, ideig-óráig hatott. Majd 7-8 hónapos korában meguntam, kerestünk egy gasztroenterológus dokit és néhány vizsgálat után kiderült a diagnózis. Már frankó fekély volt a nyelőcsövén a savtól.Semmiféle típusos tünete nem volt, normál ütemben hízott, nem bukott.
    Ha nem szűnik a hasfájás, egy vizsgálatot szerintem megér...

    VálaszTörlés
  3. Egy vizsgálatot tényleg megér, hogy nem-e refluxos...
    Ha a következő pár hónap is olyan gyorsan fog telni, mint az eddigi, nagyon gyorsan elmész! :) Nagyon fogtok hiányozni! :)))) Annyira szeretlek titeket olvasni! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Dia, minél több a gyerek, annál több a baci :) Köszi tejtémában a megnyugtatást, jól is esett.

    Kedves NÉvtelen 1.
    Örülök, hogy írtál, már kértem is időpontot, jövőhét hétfőn megyünk magánrendelőbe, remélhetőleg azon a héten meg is ejtik a szükséges vizsgálatot/vizsgálatokat. Komolyan mondom, ha refluxos a gyerek, bemegyek a lentebb említett kórházba és az orruk alá dörgölöm a diagnózist. Ugyanis én kérdeztem, mire azt válaszolták, hogy "nem valószínű". 8 napig dekkoltunk az osztályon és a felvételt követő vér- és vizeletvizsgálaton kívül 2x belenézett az orr-fül-gégész a gyerek torkába és fülébe, valamint a 8. napon elküldték a székletet rotatesztre és semmi más nem történt annak kivizsgálására, hogy miért NEM ESZIK, GÖRCSÖL ÉS FESZÍT A GYEREK. Ráadásul a saját orvosomnak is ezt produkálta Natasa, mikor az próbálta őt megetetni, tehát látta a saját szemével.
    Egyébként azért magánrendelésre megyünk, mert a legközelebbi időpont a május 3., amit gasztroenterológiára kaptunk. Ez is milyen felháborító már! Persze nem hívogattam fel az összes környékbeli kórházat, hanem igyekeztem egy nívósabbat, egy ottani doki rendelőjébe megyünk amúgy.

    Kedves Névtelen 2.
    Köszönöm, örülök.
    Tényleg nem számít már egy + vizsgálat, csak találják meg az okot. Ha nem reflux, akkor nézzük allergiára, más már tényleg nem jut eszembe per pillanat. Nálunk nem rohan olyan gyorsan az idő, 3órás etetési időzónák vannak, biztos azért ;) Natasa egy éves korára megőszülök :):):)

    VálaszTörlés
  5. Ja, befejeztem a Grape Water és a Cebion (folyik Nati orra) adását, mert ha az visszajön, akkor nem épp ideális (tegnap és ma többször is adtam, sokkal szarabbul van a gyerek, alig evett... amíg napi 1-2x kapta a Grape-t, semmi baj nem volt). Ráadásul ma elkezdte a gyerek köszörülni a torkát... lehet, hogy csak rémeket látok minden sarokban, de valóban jobb kizárni ezt is, ha meg van, akkor kezelni (szerintem ez lesz a ludas valóban).

    VálaszTörlés
  6. Én refluxos vagyok, és hát rengeteget szenvettem a súlyommal. Mostmár sikerült annyit híznom, hogy normális súlyban legyek, de gyerekként élő csontkollekció voltam. Egyébként ne izgulj, ha az én bébim is keveset eszik, beparázok, hogy mi van, de paramami mindenhol ott van... :)
    Névtelen 2 :)

    VálaszTörlés
  7. Látod, pont ezért írtam a refluxot. Névtelen 2, Te típusos tünetekkel rendelkeztél, míg az én lányom, szépen hízott és most 20 hónaposan is 12 és fél kg.Tehát ha erre hagyatkozom, még mindig ordítva kelne éjjelenként. Ehelyett 8-9 hónap gyógyszerszedés után meggyógyult és már bármit ehet,már gyógyszerek sincsenek!

    Maccs, a köhécselés is lehet erre utaló jel, úgyhogy jól tetted, hogy kivizsgálást kértél!

    VálaszTörlés
  8. AR-tápot eszik a gyerek 3. napja! Nem fuldoklik és köhög. Viszont nem eszik belőle kellő mennyiséget... talán a taknyossága miatt. A gyerek farag le az éveimből :) Most is azon agyalok, hogy mikor ébresszem enni. Ha jól megy, akkor lehúz 110milit és alszik tovább, ha meg nem megy jól, akkor beremegnek az ablaküvegek az üvöltésétől, felveri az egész házat, orrszívás stb. (Nőjjé gyerek, nőjjé!)

    Névtelen 2, sajnálom, hogy nem nőtted ki a refluxot. Én tökre úgy hittem, hogy gyerekbetegség, míg el nem olvastam a napokban sok-sok cikket róla. Nekem az is elég volt, hogy főleg a terhesség végén volt pár alkalom, mikor jött fel a savam, rohadt car volt.

    Névtelen, hétfőn szerintem csak beutalókat fog írogatni nekünk a doki (legalábbis remélem, hogy megadja a kezdő rúgást, máskülönben dühbe jövök). Bízom benne, hogy minden vizsgálatot sikerül hamar lezongorázni. "Ordítva kel éjjelenként"... megfagy az ember ereiben a vér, tudom, meg a jeges rémület - legalábbis nálam :)

    VálaszTörlés
  9. A legvadabb hetekben 12-15x kelt éjjelenként ordítva= gyakorlatilag semmit sem aludtunk, én marha pedig megszoptattam...(mentségemre legyen, nem tudtuk, hogy reflux, csak így még rosszabbat tettem szegénykémmel...)

    Az én lányom is alig eszik, tök hurutosan köhög, szóval ezen még ne aggódj!

    VálaszTörlés
  10. Gyógyulást! Nálunk is múlt hét óta takonykór van a nagyfiamon és Natin is. 12-15x?! Nálunk akkor kész Hawaii van ehhez képest, basszus, kinyúlnék az biztos.
    Voltunk gasztronál, majd holnap megírom blogban, hogy mi volt (sokra nem mentünk vele, ezt így előjáróban :)).

    VálaszTörlés