A fogantatástól...
.

2012. február 27., hétfő

Minél többet gondolkodom azon, hogy mit és hogyan írjak, annál rövidebb változatokat gyártok. De MOST VAGY SOHA! Már nagyon le vagyok a bloggal maradva, még magamhoz képest is!

Gasztroenterológus
"Megtudtuk", hogy vagy van Natasának refluxa vagy nincs! Nekem nincs diplomám, de eddig én is eljutottam és még fizettünk is - mi hülyék! Egyébként ezt a "szakvéleményt" húzták volna május 03-ig, megőrülök! De akkor TB-alapon lettünk volna "okosabbak". Ilyet szól, hogy egye az AR-tápszert, ha refluxos, akkor jobban lesz és akkor ez volt a gond.
Doki megsértődött, hogy nem név szerint hozzá jöttünk, hanem "egy gasztroenterológus"-t kerestünk és őt adták meg. Ilyet szól, hogy "ezek szerint maguknak mindegy, hogy ki vizsgálja meg a gyereket". Hát hogyne?! Mindjárt át is viszem a szomszéd autószerelőhöz... abbarom!
Laktózintolerancia-tesztet sem csináltathatunk, mert nincs kiütése a gyereknek - mondja a doki. Ezen a gyerekorvosunk viszont majdnem szélütést kapott, mert nem mindig jár együtt a kettő.

LE AKART RÁZNI ÉS BESZEDNI A PÉNZT! Ez sikerült is neki. Balfácánok vagyunk!

Mi nem kifejezetten azért mentünk, hogy megállapítsák a refluxot, hanem arra voltunk kíváncsiak, hogy mitől szenved a gyerekünk evésnél, miért nem eszik rendesen. Ha az a reflux, akkor legalább tudjuk, és szerettük volna, ha megtalálja az okát, hisz végülis erre (is) képezték ki vagy mifene.


Takonykór és 4. havi oltás
Nati 3hét alatt lábalt ki antibiotikum nélkül a takonyból. Láza egyáltalán nem volt ez idő alatt, de a porszívó beköltözött a hálószobánkba. Nasivint cseppentettem az orrába, az 5. napon elkezdett vérezni a nózija, pedig napi kettőnél többet nem alkalmaztam, úgyhogy azt abba is hagytuk. Szerencsére, mire jött a 4. havi oltás (múlt hét pénteken), már felgyógyult. Megkapta a 2. körös Rotát és a két kötelezőt. Meningitecet nem váltottam ki, mert akkor 3oltást kellett volna kapnia egyszerre, sajnáltam szegény gyereket, úgyhogy most egy hónapot ki kell hagyni, akkor beadható. Láz és végtagduzzanat nem volt - hallelujah!

Mostanában sütök-főzök, megtaláltam a nekem No1. palacsintareceptet:
http://www.nosalty.hu/recept/palacsinta

Múlt hét csütörtökön sütöttem először, de szombaton is kellett, mert imádja a család.

Holnap brióst sütök.

Ma jutott eszembe, hogy a héten megyünk katéteres kontrasztanyagos vizsgálatra Natasával. Már a múlt héten is minden nap le akartam mondani, de aztán mégsem. Legyünk már túl rajta!

Tejcukorérzékenység-vizsgálat
http://www.genoid.net/webshop/tejcukor-erzekenyseg-laktozintolerancia-vizsgalat/

 

Múlt héten beküldtük a mintát, most várjuk az eredményt. Tényleg érdemes tb-t fizetni, ha nem kapsz érte semmit wazze?! Leperkáltuk. Gyerekdokink szerint érdemes megnézni, mert Natinak jellemző tünetei vannak. Hát ezen tényleg nem múlik, ehéten elvileg megérkezik az eredmény. Nagyon rendes csapat, telefonon beszéltem már velük.

Csípőszűrés 2. Hasi ultrahang - múlt hét
Meg kellett ismételni a csípőszűrést, mert mikor mi voltunk 6-7. héten, még akkor nem fejlődött ki az a porc (?), aminek kellene, hisz a 8. héttől indul. Minden rendben és csak 3000,-HUF volt.
Ráadásul ingyen megnézte Natasánál a pocakot, ugyanis a REFLUX LÁTSZIK ULTRAHANGON, és látott 4mm-es nyílást. Viszont mivel 2órával előtte evett és nem volt épp teli a pocó, visszarendelt minket egy hét múlvára, tele hassal. Az ismételt vizsgálaton 3.5mm-es nyílást látott időnként, azt mondta, hogy ez teljesen átlagos, nem kell rinyálni :) Úgyhogy most felváltva adok a gyereknek AR és HA tápot.

Amúgy jut eszembe, az AR táp olyan sűrű, hogy csak az Avent 4-es etetőcumit tudjuk használni. Így is van, hogy beleköt. Nem viccelek! Amikor elmondtam a gasztrós dokinak, hogy rohadtul habzik az AR-táp, és olyan sűrű, hogy egy csomó megtapad a cumisüveg belsején, ezért egy adaggal (30ml) mindig többet készítek a kelleténél, úgy nézett rám, mintha Marslakó lennék... basszus, ez lehet, hogy még nem is látta, hogy mit esznek a refluxos gyerekek?

AR táp során megvolt a nagy cumisüveg- és etetőcumi teszt:
Mam X etetőcumi a legkirályabb, de Natasa nem hajlandó azzal enni - tehát eleve a Mamból, pedig azzal kezdtük az első két hónapját.

Tommee Tippe állítom, hogy nagyon klassz üveg, a legpuhább etetőcumija van, amit eddig láttam. Finom selymes :) Azonban a legnagyobb méret a 3-as (annyira nem jön belőle, mint az Aventből), a gyerek beszívta magát az üvegbe. Nem tudtam még kézzel sem kihúzni a cumit az üvegből!!! Ugyanis van a cumin egy beépített szelep és az bedugult a sűrű táptól, Nati meg kiszívta az üvegből a levegőt és meglett a következménye. Sajnáltam nagyon ezt a márkát, amúgy bejött volna.
Posztra reagálva írt nekem egy kedves anyuka, létezik TT4-es etetőcumi (csak Brendonban kerestem annó az eladóval együtt), és jól működik sűrű kajáknál. Sajnos, már megszokattam a gyerekkel az Aventet, hamarabb kellett volna írnom a posztot. TT a numero 1. :) Igen, ránéztem a Minimanó és Elefáni honlapjára, és valóban van 4cseppes cumi, megőrülök! 
 http://elefani.eu/spd/200-221421/Tommee_Tippee_Etetocumi_suru_etelekhez_6_2db

Avent 4-ből jól jön a cucc, úgyhogy a HA tápot is olyan üvegből eszi Nati 2-es cumival. Előfordul, ha sokáig eszik, hogy becsomósodik a cumi végébe az AR-tápszer és nem jön belőle semmi, akkor kimosom... ritkán fordul elő, és elég kellemetlen is megszakítani az amúgy is rázós etetési folyamatot, azonban ez lett a bevált cumisüveg-etetőcumi páros.

Egyébként onnan tudom, hogy bedugul az etetőcumi, hogy kiveszem a gyerek szájából, mikor látom, hogy csak nyammog, vagy beidegesedik és megszívom én is - "egymás szájából eszünk", lehet hányni -, másképp nem tudom ellenőrizni, ez van. Már végigkóstoltam a gyerekek kapcsán egy csomó tápszert, mivel az elsőszülött is azon nőtt nagyra (Humana HA, Beba - Start, 1 -, Allernova, Milupa HA), de a Milupa AR tápszernél finomabbat még nem ettem. Olyan íze van, mint a tejszínnek, nekem bejönne, ha baba lennék.

Egy ideig az AR tápszert kapta csak Aventből, a simát Tommee Tippee-ből... na, attól cumizavaros lett szegény pára, dupla szívás volt.

Aventtől nem a külön nyaki gyűrűvel rendelkező üveget használjuk, hanem a beépített szelepeset, azaz az aranyszínű üvegeket. Szerintem menő is és kevesebb a macera mint még egy újabb alkatrésszel bogarászni.
Az aranyszínű a PES, a gyűrűs színtelen pedig a PP megnevezésű.
http://www.brendon.hu/Products/ViewDetails/24858?storetype=store&store=32 (PES)

Az Aventet erős középkategóriának tartom, nem vagyok tőle elájulva; de a mellszívója szerintem kimagaslóan jó, meg klasszul kitalálták a körítést, azaz kupakok, fedelek, kompatibilis tejtárolóedények, sterilizálók stb. 

Hozzátáplálás most Sinlaccal megy nálunk a gyümölcs és bejön. 120-140 milit megeszik pillanat alatt, míg a tápszerből alkalmanként csak 100-120 csúszik le, de inkább 100. Kanalasat viszont egy nap csak egyszer eszik ilyen szépen, másodjára már kevésbé tetszik neki, akkor csak 80-100-at tol be. Főzelékeket 6hós kortól vezetem be, szerintem.

Na, ennyit rólunk, hulla vagyok.

4 megjegyzés:

  1. Mi is AR tápszert eszünk 3 hós kora óta.
    De nem küldött el UHra hanem írta fel a doki:S
    És azt is van h bukja:((((

    Nekünk is letapad, undi és hosszú percekig rázni kell:S

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is csak azért nézte a nő uh-n, mert megemlítettem a reflux-kálváriánkat. Miután mondta, hogy látszik uh-n, eszembe jutott, hogy a gyerekdokink mellékesen említette is, hogy mikor voltunk HP-ben feküdni, akkor a hasi uh-on a vesék mellett megnézhették volna a gyomrot is, nem tartott volna semeddig sem.

    Sokat bukik a babád? Melyik tápszert eszitek?

    Natira nem jellemző a hatalmas bukás, visszanyel egy csomószor, ugyanis pár kanálnyi, ami jön fel neki. Viszont a nagyobbik lányom az korrektül minden 3. kajálásnál kitaccsolt. Aztán újra evett és benne maradt, nem is csináltunk belőle gondot. Anyatejes volt, nem kellett figyelni a 3órákat, igény szerint evett. Viszont Nati carul eszik. Teáztatom, hogy ki ne száradjon nekem.

    Tényleg gusztustalan az üveg az AR táp után, fúúúúúj!
    Natasánál szorulást okoz, ha egy nap kizárólag csak AR-tápszert kap, ezért is keverjük.

    Nekünk nem a fizetős doki írta fel az AR-tápot, hanem a gyerekorvosunk. A pasas még ennyire sem vette a fáradtságot.

    VálaszTörlés
  3. Van refluxa vagy nincs. Bázz, és ezért pénzt adtatok. :-(

    VálaszTörlés