A fogantatástól...
.

2011. december 10., szombat

Dévény-torna 1.

Nati előszeretettel jobbra fordítja a fejét, és ott is tartja. Balra is fordul, de úgy láttam, hogy az nem kényelmes neki. Közvetlen környezetünkben 2 Dévényes nő is dolgozik, a közelebbihez több időpont-egyeztetés után sikerült eljutni és ahogy a dolgok állnak, hetente 1x megyünk.
Felvette az adatokat, majd elkezdte masszírozni Natasát. Negyed óra után megkérdezte, hogy a nyakán volt-e köldökzsinór? Ugyanis úgy tartja a fejét, meg a nyakát teljesen behúzza a vállai közé stb. mittomén honnan tudta... Azért kicsit ijesztő volt ez a kérdés, hogy ennyire látni.

Lányomnak az elején még tetszett a néni, meg a masszázs is, de ahogy a problémásabb részhez értek (nyak), eltört a mécses és masszív egy óra ordítás következett. Szegény gyerek, sajnáltam nagyon, de szükséges. Ha az első bébimmel történt volna, valószínűleg sokkot kapok és sírásba fulladok, de most ott beszélgettünk a nőcivel, meg-megsimogattam kislányom, együtt éreztem vele, viszont nem törtem ki könnyekben. Az ember edződik. Ahogy szépen lazul, neki is egyre fájdalommentesebb lesz.

Igazából 3hós kor után érdemes elmenni ilyen tornára - azt mondta a nő -, mivel akkor már nem váltja ki a masszírozás a babareflexeket, amik még Natiban korához illően ott vannak. Azonban időpont most megürült, tehát mi már mostantól megyünk, ha nem stipistopizzuk le, januártól már hiába szeretnénk - sorban állás van.
Ártani persze nem árt, sokkal lazább lett a gyerek, látható volt. Hatalmasat aludt a csaj utána. Sőt, egész napra kinyúlt a gyerek. Nem csodálom. Mások mondják, hogy ők kaptak otthonra házi feladatot, ilyen-olyan gyakorlatokat, nekünk csak annyit mondott a gyógytornász, hogy a karjait nyújtóztassuk fel.

Megmondom őszintén, hogy nincs nagy baj a gyerekkel, mert ezek az izmok maguktól is kilazulnak, amik neki le vannak tapadva. Azonban pár hónappal később kezdene ezt-azt csinálni. Engem nem is ez zavart, hanem, hogy kényelmetlen neki a feszesség. Úgyhogy most járunk tornára.

Amúgy észrevette Nati "birkózófülét", megkérdezte, hogy a hallásvizsgálaton minden rendben volt-e a bal fülével.  Mondtam, hogy igen, minden rendben, mi is láttuk, hogy fura kicsi a luk.

Egyébként szépen emeli a fejét, viszont emelve nem fordítja még el, állítólag pedig tudnia kéne olyat. Trenírozzuk, sokat van hason.


Babamasszázs


Most csak így magunk közt: Az első két gyerekemet hagytam a saját ütemében fejlődni. Felnőttek, szépek és egészségesek. Az első gyerekem nem volt egyszerű, mégsem hallottam a védőnőtől dévényes tornára javaslatot, pedig vittem volna (fiam kinőtte a problémákat). Azóta egy csomó szart összeolvastam és mindennel rohangálok szakikhoz...  De vénülök, már nem leszek olyan laza, mint az elsővel voltam v. a másodikkal, ráadásul utána jött egy vetélés. És megint eszembe jut a Fehér Anna a maga 52évével és az első gyerekével... mi lehet vele, ő hogy csinálja, ő is ennyire be van tojva mindentől?!

5 megjegyzés:

  1. Mi is voltunk Dévényes gyógytornásznál. Megnézte Mirát, de nem kell járnunk...
    Pedig én első gyerekes, fiatal vagyok...:):):)

    VálaszTörlés
  2. Én meg sok mindent láttam (sok kisgyerekes barátnőnek hála), én nem nyúznám a gyereket mindenhová, csak ha muszáj... a Dévényes torna meg nagyon fel van kapva, nem értem miért, nem ismerek olyat, akinek ne vetették volna fel, hogy hordania kell a gyerekét... nekem nagyon gyanús ez is, minden kisbaba túl kötött??? Anno hogy nőttek fel az emberek Dévényes torna nélkül? nem is értem... :D

    VálaszTörlés
  3. Zsanival egyetértek....gyanús ez nekem :)Mondjuk ártani nem árt,sőt :)

    Újra írom a kistesó-blogot,kukk be ha arra jársz.

    VálaszTörlés
  4. Én is vittem gyógytornászhoz Chloet;)
    Bár nálunk ugye, a koraszülöttség elég ok lehetett...

    VálaszTörlés
  5. Ági, első gyerekes és olvasott (!) fiatal. Te sem bízol semmit a véletlenre.
    Zsani, én sem értem, hogy nőttünk fel ;) Addig hordom, míg ülni kezd, max., szerintem...
    Évi, benéztem, drukkhegyek tesóprojekthez!
    Ircsi, Chloéval semmi gond nem volt nem? Tök hamar felállt! Igen, valószínűleg protokoll a korábban jött babáknál.

    VálaszTörlés