A fogantatástól...
.

2011. augusztus 16., kedd

Kórházi csomag/ok

Hintőpor magamnak
Nívea

Tusfürdő
Nívea

Fogkefe és fogkrém

Fogkrém a DM-es 100pontos utazótáskából
Testápoló
Nívea

Sampon
Garnier

Krém (arc, pocak)

Gyógyszertári hidratáló
Fültisztító

Utazó kiszerelés DM
Zsebkendő

10db-os csomagok
WC-papír


Domestos spray + háztartási papírtörlő


Dezodor stift
Nívea
Uolyan, mint itthon használok alapból, csak stiftet vettem, hogy ne legyen fullasztó
Borotva gél és borotva

Borotva a DM-es 100 pontos utazótáskából, gél pedig mini Balea
Kézmosó szappan
Antibakteriális

Intim szappan


WC-ülőke törlőkendő
Domet
DM
Intim törlőkendő

DM



Steril vatta

Köldökápoláshoz
Papírvatta

Csaszi hegére briliáns, nem vágja a nadrág, bugyi
Vércukormérő

Accu Chek
Lázmérő

Omron digitális
Algopyrin

Adnak, de kunyizni kell és kis mg-os
Aranyér elleni kenőcs


Vitaminok nekem


Urtica urens 5ch

Tejserkentő, csak akkor, ha már belövellt a tej
Bimbóvédő és krém

Medela bimbóvédő és Garmastan krém
Carefree plus, Tena betétek, Tena bugyi

Tenában maradt még itthon normal és super, super a legnagyobb!



Háztartási keksz

Nekem bejött, rapidkaja
Víz


Pohár


Evőeszközök

Műanyag!



Farmer (rövid, hosszú)


Póló


Pulcsi


Trikó


Bugyi


Ing


Pizsi, hálóing


2 pár papucs (tusolás, közlekedés)


3 törölköző (2kicsi, nagy)


Köntös


Melltartó

Nem merevítős!
Tornazsák

Ha esetleg hamarabb befektetnének tömegszobába, akkor ebbe rakom a fürdőcuccokat és akasztom a fogasra, amíg tusolok.
Telefon és –töltő


Zacsik szennyesnek





Babaruha, babapléd, pelus, textilpelus, orvosi csomag, iratok, könyv, újságok stb.



Utólag hozzáírva, tanácsokból... folytatni fogom, ha van még:
Popsikrém, pelus, mosogatószivacs, koyharuha, hajkefe, hajcsat, fényképező (apa behozza)

Apa behozza                (VIP-szobát szeretnék szülés utánra)
Vízforraló
Tejserkentő tea
Kismama párna
Chicco sterilizáló folyadék
Mellszívó (MAM)

Orvosi csomag babának  - teljes ár!
Hintőpor                      462,-Ft
Fürdetőkrém
Popsikrém                   518,-Ft
70%-os alkohol           368,-Ft (+116,- csomagolás) – kis üveges
Mullap (10x10)          113,-Ft/csomag
Steril vatta
Vigantol olaj
Konakion ampulla
Fültisztító pálcika

(Fotón: mullap, hintőpor, popsikrém, fürdetőkrém, hintőpor alatt Vigantol)


Vigantol és Konakion vényköteles, azt a gyerekorvos fogja felírni, ahogy az összes többit is felírja (mullap, vatta és pálcika kivételével persze), úgy olcsóbb lesz, receptre. Amennyiben emlékezetem nem csal, úgy a Konakionból 2hetente kell egy ampulla, Vigantol ráér, ha hazamegyünk, abból egy csepp/nap, nálunk a 3. életév betöltéséig ajánlják.
Nekem van itthon Vigantol, maradt egy egész üveg és még nem járt le, úgyhogy nem kell kapkodnunk a gyerekorvosnál. Egyébként mifelénk aznap, amikor hazamegyünk jön a védőnő és a gyerekdoki is megnézni az újszülöttet. Az első hónapban a védőnő jött hetente utána.

Fültisztító pálcika nem a baba füléhez kell (arra javaslom a fürdetés utáni, nedves textilpelussal való áttörlést az első életévében), hanem a köldökkitörléshez. Fülészek nem ajánlják a piszkálgatást!

Fürdetőkrém
Nekünk úgy vált be, hogy a fürcsi elkészítésénél bekened vele a kezed és belemosod a kád melegvízbe. Akkor elvileg csomómentes. Babára kenve… sosem mosod le róla, ráadásul úgy fog csúszni a gyerek mint egy hal.


70%-os alkoholból nem kell sok, max. 2héten belül leesik a kölkdökcsonk. Egyébként nálunk alapból van itthon, ugyanis hajfestés után pikk-pakk lehozza a bőrre került festéket anyuról.

Nem írtam a listára, de:
Neogranormon-t
Canestent

Canestent többször használtam a lányomnál, mikor roppant csúnya, és egyre rondább kiütései lettek a pelenkában, amik nem múltak el a sima pkrémtől. Gyerekdoki javasolta, és bejött. Neogranormont mértékkel, de szintén használtam popsira.

Babaolaj, babatestápoló, babafürdető
Nekünk bejött a Nívea termékcsalád és a Gabi… pár hetes kortól. Ami nem jött be, az a JandJ, tiszta viszkető kiütés lett a gyerek.

Babamasszázst csak babaolajjal csináld, mert a testápoló hideg, az olaj meg szétdörzsölve jól melegíti a bőrét. Babaolaj amúgy később koszmóra is a tuti lesz. Bekened a koszmós részt, majd 20 perc mulva kicsit mevakargatod mondjuk textilpelussal, aztán fürcsiben lemosod. Maga a tökély :)

Komment a továbbiakhoz:
Mellszívóm annó volt Avent is, most MAM van (előzőt elajándékoztam a 2. baba után), és nekem mindkettővel fájt a fejés. A szoptatás is baromira fájt az első 5hónapban.

Evőeszközt eddig mindig elfelejtettem bepakolni, na, most végre nem.

Poharam nem volt első gyereknél, másodiknál meg bevittem egy duplafalú poharat, úgyhogy mikor jöttek a kajával, úgy nézett ki, mintha már tele lenne a pohár… ha nem voltam a szobámban, nem kaptam teát, kakaót stb. Szíváááás (meg röhejes).

Tena betét
Nekem kellett annó az extra, mivel kaptam az oxitocint  5 napig és vérhigítót egy hónapig, úgyhogy tényleg kellett a betét.

Hálóinget viszek mutatóba, de pizsipárti vagyok, úgyhogy nálam a háromnegyedes legging trikóval a pizsama.  Ha nincs panasz, a sotén nem turkálnak, úgyhogy nem indokolt, hogy hálóingben nyomassam napi 24órát! Engem amúgy baromira feszélyez és melegem is van benne.

Amúgy nagy Nívea fun vagyok, baromira lenyugtat az illata, jó lesz a közérzetem tőle. Ezt én fontosnak tartom, mert ha én jól vagyok, a baba is érzi. Szokja csak meg az én illatomat, a szokásos illatomat, nem fogok emiatt váltani illatmentes cuccokra, és eddig az első két gyerkőcömnél is így volt, sosem volt gond.

Lázmérőt fontosnak tartom, minden napszakban megmértem a testhőmet, ha van valami gond, akkor az legtöbbször jelzi.

Vércukormérő… valszeg ők is mérik majd a cukrom, babáét pedig biztosan. Nincs ezzel semmi gond, nagyon fontosnak tartom a megelőzést és az ellenőrzést.

Listában jól látszik, hogy sok baktériumölő cuccot viszek, de a legfőbb tenyészet egyike épp kórház, úgyhogy muszáj.

ÉRDEMES ÚGY CSOMAGOLNI, HOGY EGY SZÜLÉSCSOMAG, EGY BENTTARTÓZKODÓS CSOMAG!

Szüléscsomagban a szüléskor szükséges dolgok, a szülés után közvetlenül felhasznált dolgok.
Benttartózkodósba meg a többi.

Mivel én csaszira készülök, ezért szüléscsomagba:
2x1L víz (műtét után inni kell, enni tilos!), 1törölköző, 1Tena bugyi, 1Tena óriás betét, hálóing, pohár, tusfürdő, wc-papír, papírzsepi, telefon.

Amennyiben valaki simán szül, akkor szőlőcukor és egyéb kaják mehetnek, meg kazetta, ha zenével akar szülni. Ebből nem vagyok felkészülve, úgyhogy nem tudok bővebben kifejteni.

Nálam úgy volt, hogy a szüléscsomagot már eleve elhelyezték az őrzőben, még műtét előtt, hisz műtét után oda kerülök majd, a benttartózkodós óriási cuccot pedig a szobámba vitték, ahová másnap mehettem. Szóval ésszel kell csomagolni, hogy meglegyen minden, ami épp oda és akkor kell.

Babaholmi
Sotén adtak mindent mini kiszerelésben (alkohol, hintőpor, popsikrém stb, sőt, pelust is), ruhát is ők adták a babára. Azonban kissapkát nem adtak rá - én sem vittem, kértem tőlük, mégsem adtak -, azt érdemes vinni, mert kis huzat és megfázik a pindúr feje, aztán lehet tömni antibióval, meg szívni a csöpp orrát (mi így jártunk).

Hazahozós cucc kell természetesen. Én viszek be többek között textilpelust büfinek, plédet babónak, pelenkázó-feltétet (az meleg, nem pisil le rögvest :)), pelusokat (jó ha van több). Popsitörlőt is viszek, rémlik, hogy azt nem adnak. Valamint babaitató-poharat, kiskanalat a lefejt tejnek előetetéshez, a szopi-kedvcsinálónak.

Remélem, hogy teljes lett a lista, bár késő is van, fáradt is vagyok, előfordulhat, hogy kimaradt akármi.

13 megjegyzés:

  1. Ez több mint teljes, van is benne, ami nekem kimaradt, na majd jól fel is írom :D

    Te már be is packoltál? Engem annyira nem visz még rá a lélek, bár már lassan legalább megvettem a dolgokat, ez is valami...

    Én is nívea párti vagyok, a JandJ-ről több anyukától hallottam, hogy ekcémát okoz, meg anno nekem sem jött be (mert ugye finom kényeztetés babának és mamának, de a mama nem volt elájulva), meg a húgomnál sem működött már... :S púdert olyat vettem végül, de az mindig is jó volt (nem köldökre vettem, arra tudom, hogy az a kénes sebhintőpor kell), olajat még nem mertem venni, mert nagyon drága ahhoz, hogyha esetleg nem is kell... masszázsolajunk külön van itthon :D

    Egy kérdés: te mibe pakolászod a tusolós holmit? A tornazsákba? Én műanyag neszeszerest igyekeztem keresni, de sehol nincs... :S

    VálaszTörlés
  2. Popsikrémet, popsitörlőt nem adnak, köldökcsonkhoz van minden. Pelenkából 5db/nap jár, úgyhogy vigyél pluszban. Teát nem osztanak, kint az étkezőasztalok mellett van ilyen műanyag tartályokban (van közte keserű is, azt kerüld :)) Kakaót, tejet már dobozosat, csomagolt poharasat hoznak. Tőlünk minden reggel 8-kor megkérdezték, kell-e Algopirin vagy Panadol. Reggeli sokszor csak 8:30 körül jön, én 7-kor szoktam, ha te is ilyen vagy, legyen kajád (én vettem a büfében)Ja, és nem tudom, milyen volt régen, de extra szar a kaja (mondom úgy, hogy napköziben, koleszban nőttem fel) Fürdetőkrém: én a kádat kentem be, és azt dörgöltem a vízzel, úgy olvadt fel a krém.

    VálaszTörlés
  3. Ne felejtsd el: fényképezőgép, elemmel, memóriakártyával, telefontöltő :-) Eldobható bugyi..? Nekem a Tena Fix nagyon bejött! 318 ft 2 db. Konyharuha is jól jött, mosogatószivacsot viszont nem vittem, és az evőeszközöket tök car volt így mosogatni. Törölközőkből legjobb a piros, a bordó, sötétkék... A kispárna volt még, ami nagyon jól jött.

    VálaszTörlés
  4. wow, köszi csajok az észrevételeket!
    Tina, Tena a tutibugyi, én is azt viszek, még kell vennem, de van itthon még két bontatlan csomag.
    Töröközőszínek :) Nem is kérdem, hogy miért :):):)
    Fényképezőt apa behozza - ezt fel is írom majd -, nehogy lába kéljen, amíg nem vagyok a szobában.
    Szivacs és konyharuha, felírom!
    Amit írtál ellátásról eléggé meglepett, az én időmben még másképp volt. Köszi szépen! (Lehet, hogy a VIP-be azért csak behozzák a teát :))

    VálaszTörlés
  5. Jeanner, műanyag neszesszer nekem sincs, mindent beraktam a sporttáska oldalzsebébe, ott majd kipakolom, lesz külön fürdőszobám. Ha meg tömegszállásra megyek, mert mondjuk "fenyegető koraszülés", és bent pátyolgatnak pár hétig, akkor nylonzacskó :) Tornaszatyiba csak épp, ami kell fürdéshez, nem viszek be mindent a tusolóba.
    Olaj tán 600-700... nem esküdnék meg rá. De az jó neked is.
    JandJ hintőport én is használok, de babánál nem merem... jut eszembe, nálunk megy egész nap az asztali ventillátor, tusolás után odaálltam elé, mert dög meleg van és elkezdtem behintőporozni magam... háthadnemondjam :):):):)

    VálaszTörlés
  6. Az ebéd az valami bűn rossz... krumplipüré porból 3x3 centis főtt hússal, kelkáposzta főzelék (szoptatós anyáknak!!), "hús"leves némi kevés tésztával, mellé tejbegríz (!!), almakompót: 3 kisdarab almából... Nekem a barátnőm hozott be meleg kaját!
    Ja, vittem még nylon zacskókat, minden cart abba tettem be, és úgy a fiókba, meg mondjuk én a gátseb miatt úgy jártam a budira, hogy a zacsiban Phenylbutazol, Hemorid (aranyérre), nedves wc-papír, száraz, Tena betét... bár ez neked nem kell majd mind.

    VálaszTörlés
  7. Fúj, micsoda kaja! Szerintem én előrendelést adok majd le melegszenyóra a büfésnek :)
    Hemorid jó? Én még nem vettem aranyérkenőcsöt, csak felírtam.

    VálaszTörlés
  8. Akkor holnap feltétlen megvetetem! Kösziiiiii!!!

    VálaszTörlés
  9. Zsebi, ventis hintőporozáshoz gratula :D

    Tesómmal anno JandJ púdert használtunk, azért vettem ilyet, ő szerette... de ez is annyira bababőr válogatja... :S kipróbáljuk, ha nem megy, elajándékozzuk/elhasználom...

    VálaszTörlés
  10. Drága Maccs kérlek írj nekem egy email címet,mutatnák valamit...
    evilany78@gmail.com

    VálaszTörlés
  11. Melyik volt az a rosszhírű kórház amelyiben többed a lábad sem teszed be? Én a Róbertbe megyek, szintén császárral- nem vagyok épp fiatal első terhességhez. :))
    Tudnál adni email-címet?
    Köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Bocs a késői válaszért, havonta egyszer ránézek a blogomra :) Nem a Róbert volt. Egy levelezőtársam ott szült, ő direkt császárt kért, minden rendben volt vele - 2éve. E-mail: zsebbibabakukacgémélpontkom

      Szép babavárást!

      Törlés