A fogantatástól...
.

2011. május 7., szombat

Négyes teszt-eredmény

Tegnap délután sikerült beszélni intézménnyel telefonon, és elmondták a lényegesebb dolgokat a tesztem eredményével kapcsolatban. Számszerűleg három adatot diktáltak; hétfőn adják fel a leletet, ha nem érkezne meg péntekig, akkor elfaxolják v. e-mailezik, hogy tudjam vinni genetikára.

Elöljáróban
A négyes tesztnél nem számít a vérvétellel egyidőben történt ultrahang, csak és kizárólag a 12. hetes uh.


Eredmény
1:710 Down-ra
1:8000 Nyitott gerinc
Afp: 0,83 MOM

Az Inhibin-A értékem enyhén emelkedett, azonban nem annyira, hogy Down felmerüljön, ráadásul a hcg-m meg alacsonyabb az átlagnál, ami D-nál éppen magas "kell legyen". Afp rendben van.

A genetikus hölgy elmondta, hogy a négyes tesztnél sokkal szigorúbban számol a szoftver az életkorral és a nyaki redővel, mint a kombináltnál, ezért más az eredmény (ha ezt tudom, meg sem csináltatom, mivel fiatalabb ugye nem leszek :)). Rákérdeztem az uh-ra, mondta, hogy azt nem veszik itt figyelembe, de mivel azzal rendben volt minden, megnyugtatott, hogy semmi gond, van az úgy, hogy a négyes "rosszabb" eredményeket produkál, de az enyém még mindig elég jó, főleg a kombinálttal és az azt követő vizsgálattal együtt. Mondjuk nem voltam ideges, elég jól vagyok, engem ez a 16. heti uh (vagy A Szonográfus :)) nagyon helyre rakott :):):)

Ha meglesz a lelet, majd felrakom.

Az egészből nekem az a tanulság, hogy a legfontosabb a jó szonográfus.

Amúgy meg nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a különbség ezen afp, és az előtte 2 nappal levett afp-érték között :)

3 megjegyzés:

  1. Én nem is nagyon foglalkoztam vérvételes tesztekkel, inkább az alapos UH-ra szavaztam...

    VálaszTörlés
  2. Zsebi, szerintem ég és föld lesz a különbség a két érték között, de én is nagyon kíváncsian várom!!! :)

    VálaszTörlés
  3. :):):) Még messze van a péntek, de már nagyon fúrja az oldalam nekem is, az biztos. Péntek jó nap lesz, nagyon várom, genetikai uh még plusszba, izgalmas hét... pedig még csak most voltam - szinte - a 12. hetin.

    VálaszTörlés